Pages

Tuesday, August 18, 2009

words for today

Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu, janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja.Kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang, setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya, janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja. Kerana ia akan terluka oleh kenangan bersamamu, dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu...


Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.


p/s: dipetik dr sumber bernama. keh2 urrggghh i hate this feeling. tlg laa brambus!

4 comments:

Seng said...

Erk...apo2 hal pun tene...kito ore debe xleh gini...hahahaha!!

mira said...

hahaha btul2..kato otai.otai mno bleh jiwang2.. btw, thnx seng!

nods said...

aku sokong seng.. bendo lepas biarkan lepas..kito xrugi gapo2..pengalaman mmbuatkn kite matang..kakakahh.. sesungguhnye aku tergolong dlm golongan yg hati kusut..namun..aku cuba tabahkn diri..=)

Seng said...

stail sokong tuh...xleh g ak!