Pages

Sunday, September 18, 2011

eid part 1

org lain da kalot cite psl open house, aku br terhegeh2 nk cite psl 1st day raya. haku peduli hape, at least aku cite gak kan. raya taun ni mcm bese2 je, xde pape yg best pon melainkan uncle aku bertunang raya taun ni. sbg ank buah, ktorg excited gila sbb xsbr nk dpt maksu. tiap2 taon msti tnya 'bila ayhsu nk kawen?' 'bila maksu nk dtg umah?'. act uncle aku ni da tua sket, umo dia 30++ tp tu laa, jodoh lambat.

raya taun ni mak bapak aku ade konflik sket nk balik kg mana, walhalnya dua2 asal klantan. dua2 asal negeri sama pon boley gado nk balik raya, ni kan pulak psgn yg lain2 negeri kan. kesimpulannya, kawen la ngn org yg kmpung sbelah je. xyh gado2 nk blk kg. nt bila ak da kawen, tiap2 taon nk pksa laki aku blk kg aku.. ptg br blk kg suami. boleyh? pasir puteh bkn jauh sgt ponnn.. ngeh3

pagi raya ktorg gerak g kg mak aku. dekat jew drp umah, around 5mins cmtu je. bapak aku punya la xsbr nk blk kg dia,smpaikan ktorg xpuas lgsg beraya kt kg umi. huhu lps breakfast n smayang raya kt sana, terus bapak aku suh siap2 nk blk kg dia plak. xsempat lgsung nk tgkap gmbr n raya ngn spupu2 sbelah mak aku. bapak aku kan, kalo anything psl fmly belah dia, lajuuuuuuuuuuuuuuuuu je... kalo papehal psl fmly mak aku, slowwwww je.. eh terngumpat bapak sndiri plak.

act bln 4 hr tu, kezen ak kawen n tema diorg pepel. dats y guys wearing baju melayu purple. kiranya recycle baju tym kenduri kezen aku hari tu je la. save bajet. hehe 

ade kisah di sebalik gmbr ni sbnrnya. bapak aku xde dlm gmbr ni, ce teka dia kt mna? dh dlm kete hocccaaaayyy! hahaha punya la excited gila nk blk kg dia. ni gmbr fmly sbelah umi aku tp xckup 1fmly lg. ktorg adik bradik igt nk tggu 1fmly lg so that for the 1st time fmly sbelah umi complete bkumpul tym raya. tp tu lah kan, big bos dh xsbr nk blk kg dia. xsempat jgk nk jumpa diorg. ktorg adik bradik agak bengang gk la pagi raya tu. huhu

lps tgkp gmbr ni, ktorg terus gerak blk kg bapak aku plak. xjauh sgt pon..dlm 45mins cmtu je.. smpai je kt sana, trus slm2 raya n bermaaf maafan antara satu sm lain. bygkan bapak aku punya la xsbr smpaikan ktorg taun ni xsmpat tgkap gmbr 1 fmly pon. besenye taun2 lps b4 grk blk kg, ktorg 1fmly bermaaf maafan kt umah pastu tgkap gmbr 1fmly, then br grk blk kg. tp apakan daya tahun ni xsompat. sob3


ktorg suka je blk kg sbelah bapak. smua sporting abesssss.. kezen2 aku ni mostly pakai baju tema biru sbb bulan 7 hari tu kezen aku kawen n tema kaler biru. jd nk save bajet jgk, diorg recycle je baju.. gmbr kt atas ni fmly sbelah bapak aku tp xckup korum jgk sbb ade 1fmly xbalik. lps tgkp gmbr ni, ktorg rmai2 g ziarah kubur arwah atuk then raya umh sdara mara. mmg best gila lah konvoi rmai2..

the kezen mezen yg havoc gila

1 comment:

me suya said...

kelakor je zalina ali ng nasir..hahahaha kelakor3