Pages

Tuesday, February 23, 2010

perginya seorang sahabat...

tarik nfs dlm2..sy perlukan kekuatan nk wt entry ni :(

830am, mir call..aku tgh syok tdo lg tym ni.. pelik, mmg pelik npe mir call..mula2 aku xagkt, mls nk lyn..lyn tdo lg baek kan. kali kedua die call, aku agkt. die tnye aku ktne. aku ckp laa tgh tdo. suara2 die lak mcm org tgh sedih je. igtkan nk ngadu sbb gado ngn eyo ke ape ke.. pas2 die ckp, td ikah call sambil nangis2 (ikah=adik mir). tym ni aku da bleh agak sumthing bad happened, tp xterpikir pn psl ni.. aku juz pikir nenek die sakit ke.. skali die ckp 'bake xdop dh'. aku mcm 'hahhhh?' spechlesss.. siyes aku xtaw nk ckp ape.. arwah faqir meninggal kul8am kt hospital kota bharu..

aku knal arwah kal0 xslp bln 6 taun lps. tym tu tgh cuti sem. de satu hari 2, aku bosan gile dk kt umah then mir ajak la aku g umh arwah sbb umah die wt knduri. aku pon ikut je laa. drp cni laa aku knal arwah. tym ni la kt0rg start sms, ym, fb etc. oh ye tym ni aku single okei. tiap2 mlm dk chatting ngn die. aku igt lg, die la yg teman aku siapkan rpot smpai kul 3 4 pg. arwah sorg yg sgt lawak. even tym die tgh tlantar kt hospital pon die still melawak lg. die ckp die xnk ak sedih sbb die tlantar kt hospital. die gk laa yg bg semangat tym aku nanges2 nk siapkan projek component design. h0nestly kt0rg sgt rapat. tym mula2 knal die, aku xtaw pon die sakit. even die sndiri pon xtau die sakit. tp die slalu la ngadu die sakit dada. batuk smpai berdarah..nk mkn pon xde slera n tiap2 hari muntah. tp bile g klinik, doc ckp xde sakit pape pon..

kali kedua aku jmpe arwah tym raya aidilfitri hr 2. raya ke4 umh mir wt knduri. ak jmpe bake kt umh mir la tp jmpe kjap je sbb tym 2 ak da nk blk. mlm 2 plak aku kluar ngn die sbb esknye da kne blk jhr. die tmn aku g bli brg2 even tym 2 die ade meeting ape ntah. arwah sgt baek ngn aku :(

ni la gmbr aku kluar tym raya hari tu. arwah pkai bju mlyu sbb tyme tu die ade meeting and jmuan hari raya.

klik here. aku hepy giler sbnrnye sbb die yg pick up aku kt st.bus.. even tym tu hujan lebat gile. tym ni arwah da sakit tp still xtau sakit ape.. then kt0rg g breakfast kt family kopitiam. siyes sedih bile tgk arwah mkn. mkn 2 3 suap je sbb xde slera. arwah juz mkn nk alas perut je. cm2 la arwah tiap2 hr. bile mkn, jrg sgt boleh habiskan satu pinggan. dh la xabes, bile lps mkn, muntah2 plak. bdn arwah cam xboleh nk trima makanan. lps 2, aku janji ngn die nk blanje die mkn sbg nk bls blk budi arwah. tp smpai abes cuti sem pon smpat nk blanje sbb arwah sgt bz tym tu. :( pas2 arwah ckp nt cuti midsem boleh lg nk blanje.. pdhal bile cuti midsem hr tu xsmpt jgk nk blanje.. smpai ke sudah xsmpt nk blanje. siyesly terkilan gile..nex aku jmpe arwah bile die anta aku g umah mir..arwah sgt baek....

klik here. tym ni sem 6 br je stat. aku balik sbb nk jmpe arwah. tym ni die kne tahan kt wad sbb doc suspek de ketumbuhan kt dada. hr jumaat pg aku smpai umah, tghari tu terus g hospital ngn mir. arwah nmpk sihat je.. tym ni la last aku jmpe arwah. :( aku still igt bile arwah gtaw kne buat ct scan sbb nk konpemkan penyakit, arwah still buat lawak ngn aku..seolah olah arwah xsakit pon. pdhal tym tu arwah nk kne ct scan. n i still remember arwah ajak aku tman die puasa sbb b4 ct scan, kne puasa dulu.

klik here. entry ni mmg aku tujukan pd arwah. bile doc da konpemkan arwah de ketumbuhan kt dada, arwah mcm mula menjauhkan diri dr aku. sedih gile kot. sbelum ni rapat tp bile da cmni, arwah jauhkan diri. da xde lawak drp arwah. bile msg2 pon, juz ckp psl penyakit arwah je.. arwah mmg btul2 berubah.. wpun kt0rg da xrapat, tp stiap kali lps smbhyg aku xpenah lupe doakan arwah cpt sembuh. aku ngaku aku sdih sgt bile arwah berubah. tiap2 hari aku tggu arwah msg. tiap2 hr aku bkk fb arwah. sgala nasihat2 arwah still terngiang2 lg kt tlinga :(


4 comments:

-atiQah- said...

Al_fatihah..

sedihnya oghe mira..sampai menitis air mata..
semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 beriman..Aamin..

tlg ucapkan takziah kepada miyah..

MuNie said...

mira.. wpn ak xkenal sape membe ko ni.. tp ak sedey la bace post ni. rs nk ngs.. xpela.. sorg sdara kte dh slmat jumpe ngn Dia.. tgu kte je..

alfatihah kt arwah byk2. moga2 beliau dlm kalangan yg mndpt rhmat n keampunan iLlahi.. ameen..

takziah utk ko n fmly nye.

Mir said...

sedeyh.. =(

Cik Fasyareena said...

sedihnye..

wasenye dia prnh komen2 ngn aku dulu lam fb..

semoga arwah dtempatkn dlm golongan yg soleh n briman..