Pages

Saturday, February 19, 2011

test fever

dua minggu ni adalah minggu demam test..daripada tadika smpai la da besar ni, hidup kite xabes2 ngn test aka exam kan? aku paling benci exam sbb aku ni pemalas, jd sgt malas nk study utk test. nak2 kalo sbjek menghafal, mmg hazab ok nk study. aku still ingat lagi dulu tym spm paper biologi. malam before exam, orang lain tgh pulun study. tp aku tgh pulun nangis sbb takut xtau nak jwab ape paper bio esok. mmg kena mrh kaw2 ngn bapak aku mlm tu sbb dia ckp aku xnak berusaha langsung utk paham biologi. dan untuk itu, i hate biology. kalau aku nk salahkan cikgu yg ajar bio aku bleh x? hak3 mintak ampun cikgu... tp 4 me, peranan cikgu adalah sangat2 penting. dulu masa form4, aku tusyen ngn sorang cikgu biologi from sekolah asrama penuh tp aku lupa nama cikgu tu. seriously best gila dia ajar. no wonder masa form4 stiap kali exam, aku dpt A utk paper bio. tapi bila da form5, aku da xtusyen ngan cikgu tu n cikgu kat skolah plak xbest. jadi xpelik aku slalu dpt C utk paper bio and masa spm pon dpt C jgk. ngeh2

sama jgak kt universiti. peranan lecturer is important walaupun aku tau most of lecturers nak suh kita berdikari and berusaha sndiri utk dapatkan ilmu. ibarat cmni la, kalau ko lapar then pndai2 la korang cari makan sndiri. kalau xde duit nk beli nasi, pndai2 la korang cari duit utk dapatkan sesuap nasik. sama juga ngn belajar, kalau ko xpaham, pndai2 la ko usaha sendiri smpai paham. tp aku ni jenis pemalasss! kalau da study sndiri tp xpaham, terus rasa nk giv up. xde inisiatif utk g jumpa lect and tanya lect. honestly 4tahun aku blaja, xpenah skali pon aku g jumpa lect kt bilik and ask them tentang topic yang aku xpaham.

short notes utk advanced manufacturing

last thursday aku ada test advanced manufacturing. subjek ni mcm senang gak laa sbb bila baca, aku jadi berminat utk terus baca n baca n baca. ececehh.. tp tym test hari tu, aku xleh nk jwb kt bahagian calculation semata2 sbb aku lupa cemano nk tukar from seconds to revolution per minutes (rpm). mcm bangang je rasa.. kerana nila setitik, abes susu sebelanga. huhu

haha ini pula adalah kesan2 akibat pulun study smpai xtido.

two tests down and two more to go. next week ada test project management and economic engineering. harap2 dua test akan datang ni aku dpt perform dgn best. wish me luck guys!

ini adalah lawak okeh. nak je aku reply 'iyupp. kenapa? nk blaja nyanyi dgn papa sy ke?'

No comments: