Pages

Thursday, May 19, 2011

teacher's day

saje nk kongsi pengalaman dolu2. tp rasa mcm da penah cite kt blog sbelum ni. huhu

1.cikgu zakaria. cikgu matematik masa ak drjh tiga kt skolah rndh kebangsaan ismail petra 1. merangkap guru kelas aku masa drjh tiga. pergghhh garang dia bleh wt sume student kecut perut hokeh.. dia ajar xde la best sgt pon tp satu benda je yg buat aku xleh lupa dia. dia penah marah2 ak dlm clas, depan smua dak2 clas yg len. kalo mrh smua clas wa tadehal beb..tp ni mrh ak sorang je. ak punye malu toksah cakap laa..kalo bleh nk je sorok muka dalam laci meja. cite dia cmni, tym tu ktorg smua baru lepas exm. kiranya that day dia nk membebel psl mrkh exam la. dia mrh2 kt sorang student ni sbb student tu xreti nk membezakan a dan 9. siap tulis sebesar2 alam lg kt blackboard tuh. student tu nk tulis 9 tp dia p tulis a. dlm erti kata lain, no9 bdk tu xckup ekor. dia punye ekor pendek sgt smpai jd mcm huruf a. ade paham? tym cikgu tgh mrh2 tu, cikgu zakaria xckp lg sape student tu. ak ni dgn bangga gelak kt student tu. skali dia dtg kt tempat aku, pastu tepuk2 blakang aku. dia ckp aku la student yg bebal tuh. gulllpp! sekadar mampu menahan muka malu. lepas tu dia bg blk ketas jwpn ktorg. dia pggl sorang2 dtg ke depan. bila turn aku, mulut dia still membebel lg sbb ksilapan aku tu. tmbh2 plak bile ak juz dpt 78% je. lg laa dia berasap dgn aku.. sabau je laa. nak2 pulak ak sorang je yg dpt B, yg lain smua dpt A. mne la cikgu tu xbengangkan. kenangan yg ak xleh lupa smpai bila2 beb. smpai skg pon still no9 ak xckup ekor. muahahaha smpai skg pon ak akan igt pristiwa ni stiap kali ak tertulis no9 xckup ekor. keh2 ak nk ucap trima kasih byk2 kt cikgu zakaria sbb tegur aku dlu. xtau la kt mana cikgu skg ni. sy doakan cikgu berjaya dunia akhirat. terima kasih byk2 atas segala tunjuk ajar cikgu.

2.ustaz roslan. xtau dia ajar ape kt skolah menengah ismail petra. eh da nme ustaz, mst ajar pndidikan islam kan? ntah la, ak pon xsure sbb dia xpenah ajar aku. pagi2 kan biase kena bratur dpn clas. nyanyi lagu negaraku, lagu skolah n baca doa. kejadian ni masa form5. tym tu kan da jd senior, nak2 plak clas ktorg kt tingkat 4. sure cikgu2 xnampak kalo xkuar bratur dpn clas. pengawas yg jaga pulak adelah dak form3. lg laa xtakut kan. aku kan senior! muahahaha jd one fine day, aku xkuar bratur pon.wpun aku nakal skit je, tp aku still hormat doa. tym pengawas tgh baca doa, skali terdengar sorang hamba Allah tgh gelak masyaAllah xhengat dunia smpai cikgu2 kt dpn pejabat pon boleh dgr. malang mmg xde bau kan, PK1 pon dpt dgr hamba Allah tu gelak. jd dia suh ustaz roslan ni p cari hamba Allah tu. gile ke ape nk cari satu blok hamba Allah yg gelak tuh. lg skali malang mmg xde bau, lepas je sudah mengaminkan doa, aku pon bantai gelak xhengat dunia jgk. lawak bodoh ape yg wt aku gelak smpai cmtu skali pon aku xingat. dan2 aku tgh bantai gelak, ustaz roslan dah tercegat kt depan clas aku. tym tu rasa macam nk mati terus! haha tetiba je dia point aku hamba Allah yg gelak masa tgh baca doa tu. pdhalnye aku gelak tym doa da abes baca. w!@#$%^ lu ustaz! bila aku xplen kt dia, dia xnk dgr alasan aku. dia suh ak ikut dia g jumpa PK1. ape lg, trus kena mrh2 kau2 dgn PK1. dia ckp aku xhormat doa. hellloooooooooooooooo PK1, sy gelak tym pengawas da habis baca doa ok! tp aku xmenjawab la dpn PK1, aku kan anak cikgu. kena jaga nama mak aku. ni semua slh ustaz roslan! sorry ustaz n PK1, sy rasa mls la nk maafkan slh ustaz sbb xsemena2 tuduh saya. saya tau saya xsalah. lgpon bukan sy sorang je yg xpuas hati ngn ustaz, rmai lg student lain yg xpuas hati ngn ustaz. apa2 pon, slmt hari guru ustaz n PK1.

3.cikgu rosli.cikgu tusyen aku from form4 smpai la form5. rsanya sblum ni da penah cite pasal cikgu rosli ni. malas nak taip panjang2. juz nak ucapkan berbillion2 terima kasih kt cikgu atas tunjuk ajar cikgu selama ni. kalau la suatu hari nanti aku dpt berucap dpn orang ramai tentang kejayaan aku hari ni, insyaAllah aku akan sebut nama cikgu rosli dalam ucapan tu. cikgu rosli la satu2nya cikgu yg didik aku smpai aku jd seperti hari ini. walaupon xde la bjaya seperti orang lain, tp alhamdulillah aku bersyukur dgn apa yg aku da buat smpai hari ini. terima kasih cikgu..

dan xlupa buat smua cikgu2 yg penah ajar aku. jutaan terima kasih buat kalian smua. smoga cikgu2 berjaya dunia akhirat. amin :)

p/s: result xrasmi da kuar. insyaAllah bley grad bulan9 ni. tp result sem ni ke laut! terkilan terkilan dan sgt2 terkilan. apa2 pon, alhamdulillah wa syukurilah. thanks all :)

2 comments:

-atiQah- said...

hahaha mira..try tulis no 9 tu skali..haha..

pasal form 5 tu bakpo oghe xingat pun? ko oghe xg skoloh masa tuh..hehehe..

nok wat entri gini jugok..hehehe..tiru deh?

Mir said...

ustazah kesayange kito dok??