Pages

Sunday, January 29, 2012

a famosa day 1

act da berbulan jgk rancang nk wt fmly gathering belah fmly bapak aku and alhamdulillah raya cina hari tu berjaya gak ktorang berkumpul ramai2. sangat3 lah seronok bile dapat berkumpul ramai2 cmni. bese kalo berkumpul cmni tym raya je la. tu pon xpenah cukup korum.. one day bapak aku n adik bradik dia proposed nk wt fmly gathering tp diorang xnak jd organizer. diorang just bg duit and cucu2 kena handle n alhamdulillah it turn out to be awesome! 

location: a famosa resort,alor gajah melaka
date: 21-23 january 2012


ktorang sewa 2unit banglo. one with 4rooms and the other one ada 3rooms. cukup la tu utk ktorang berhempas pulas 3hari kt sini. ape yg best bila sewa pvt banglo cmni is ktorang dpt privacy, jauh drp orang sekeliling and we can do anything without ganggu orang lain.

ktorang check in kul1pm. seronok bile dpt jumpa smua fmly. sblm ni jumpa anak buah aku,she is still a baby, now bkn stakat da boleh jalan tp siap ade adik lg. how time flies!

sampai2 je terus lunch. maklong bawak bekal from umah..hehe tenkiu maklong masakkan utk kami! fmly aku ni kalau bleh 24hrs nk makaaaannnnnnn je. sbb tu 3hari ni perut aku mmg manjang kenyang. skg da takut nk timbang berat, tkt xleh trima hakikat tgk berat sendiri. ktorang ni jenis bile tym makan, smua kena mkn sekali harung sbb kalau ko amalkan sikap 'xpelaa,mkn la dulu. jap lg org mkn', alamatnya smpai ke sudah ko xdpt mkn. dulu aku siap merajuk lg sbb aku makan lmbt sket drp yg len, last2 dpt mkn tulang ikan je. 

1st day petang tu xde pape aktiviti lg. jd guys amik kesempatan pegi jln2 kt melaka. xaci betol la. gurls plak jalan2 keliling umah smbil tgkap gambar. gurls and gambar mmg xleh dipisahkan kan? huhu

olololo comelnya yg dua drp kanan tu. hak3. si kecik comel tu la anak buah aku, menangis kena buli tgkap gambar. tym ni ktorang posing2 kt padang golf..tgh syok2 posing, tbe2 ade orang dtg halau keluar sbb diorang nk men golf. haha

bdk2 ni 24hrs duk berendam kt pool. bile balik umah,sorang2 dah mcm negro pon ade. huhu

rasanya ni je la cucu pompuan atuk nenek aku. kalo ade tertinggal pon sorang dua je.. aku tukang amik gamba. huhu fmly aku mmg ketandusan cucu2 pompuan. dua2 belah mak bapak aku cmni. cucu pompuan sikittt sgt kalo nk banding ngn cucu laki. 
  
mlm plak ktorang smyg berjemaah pastu baca yasin n tahlil utk arwah atuk. ehhh tau x, smlm aku mimpi arwah atuk. siyes takut gila! mimpi dia cmni (smgt nih nk cite!) tiba2 je arwah atuk balik umah dia kt kg.. dlm mimpi tu aku mcm terkejut gila bile tgk arwah atuk jalan kaki masuk dlm umah. even takut pon, tp still salam jgk ngn arwah. then dia duduk atas krusi pastu aku lupe dah dia watpe. hahaha pastu dia masuk bilik, n pegi amik duit yg dia simpan pastu dia bg kt aku. aku xtau la ape mksd mimpi ni, n aku xigt dlm mimpi tu atuk bercakap ke x. orang kata kalo xbercakap, means arwah btul2 dtg jumpa kita kan. tp yg pasti bile aku tersedar, aku mmg cuak sgt2. tgk jam baru kul1.22am.. aku cpt2 bace ayat kursi pastu sambung tdo. haha aku kan kalo terlupa bace ayat kursi before tdo,mesti akan mimpi pelik2. hari tu aku terlupa gk bace ayat kursi n  xpsl2 aku mimpi hantu. huwarggghh seram!!

ok back to topic asal. lepas dah tahlil n bace yasin, tym to bbq!! tp xde pic tym bbq sbb smua tgh khusyuk makan,smpai lupe nk tgkap gmbr. me so sadddd sbb xsmpt mkn kambing. tension i taw, asal hidang je terus lesap. sekelip mata je hilang.. huhu cmni lew bile smua orang perut mcm stoking. haha tp sumpah best gila.. nasib baek lew aku smpat mkn kambing ptg tu..tu pon sket je. kalo x kempunan ler baby i ni. eh

after da bbq-ing, its tym to play games! mlm tu main music chair.. seronok sgt2 dgn gelak ketawa nye, dgn bunga api dentam dentum..macam raya plak rasa. eh mmg raya pon, raya cina. hehe


kanak2. dak pompuan tu anak buah 1st aku. skg da 5taun kot.. antara ramai2 kids, dia sorang je pompuan. 
tu pon br lps melalak sbb bapak dia paksa main. dia xnk main sbb smua laki..hahaha


turn ladies plak men. aku awl2 lg kalah,hampeh btol.. mak2 je yg dpt conquer smua krusi. huhu
tgh2 syok main,tgh2 syok ktawa terbahak2, tibe2 muncul hantu ni


dh la datang xbg salam, pastu siap berjoget lg kt tgh2 orang tgh main tu. sumpah lawak gilaa! 

guys plak main. yg ni lg la lawak gilaa.. mmg havoc sgt mlm tu. tgk tu adik aku siap usung lg krusi xnk bg orang len duduk. haha

after da penat main, now its tym to karaoke!! tp aku xkarok pon sbb segannnn. hehehew!
tgk tu haa siap menari lg..

smua nk tunjuk bakat masing2. time karok ni pon lawak sgt2 bile turn bapak2 nyanyi. at first bapak2 kunun2 malu la nk nyanyi, tp bile da kena paksa terpaksa nyanyi la jgk.. dh la nyanyi sumbang mambang, pastu plak ikut suka hati dia je nk nyanyi. music xstart lg tp dia da xstart nyanyi. tym bapak aku nyanyi, kezen aku kena tnjuk satu2 kt skrin tu tym bila nk nyanyi. muahahaha mmg lawak habes laa. sakit perut gila duk gelak malam tu. bila bapak2 yg kunun2 malu nk nyanyi tu mula nyanyi, abess smpai ke sudah diorang conquer. ank2 buah mmg xde chance nk karok.

penonton2.

smpai ke tgh mlm diorang duk karok.. bile guys kuar tgk bola, pompuan2 je la yg conquer karok tu.
 to be continued...

No comments: