Pages

Saturday, January 14, 2012

nenek operate mata

pg td around 745am da gerak balik umah from my kampung sbb me daddy ade meeting. haiyooo hari sabtu pon ade meeting jgk kaaa?? adam plak ade tusyen. before that ktorg singgah bekpes kat nasi lemak TC which is adam fav place. oh aku lgsung xtau nk singgah cni, jd dengan muka xsemengah, muka xbasuh, blom gosok gigi,  tiba2 terus hadap nasi  lemak T_T. adam tu pon dgn muka baru bgn tdo. isk2 after that p anta adam tusyen, drop my mom kt spital, n terus balik umah. nenek aku spatut dioperatekan kul9am, dats y terus drop my mom kt spital. aku n adik menyusul kemudian sbb dua2 blom mandi lg. keh3 jd aku n adik aku balik umah persiapkan diri dulu pastu baru pegi spital balik.

smpai je kt spital, my nenek tgh rehat2 smbil tggu turn. xtukar uniform spital lg sbb pagi td br admit. i tabik spring kt my uncle yg pakai baju putih tu. he was there all the time n tomorrow pon dia cuti sbb nak teman nenek i. camni la anak lelaki yg soleh. moga ganjaran syurga buatmu pakcik. aminn

nenek kitew nama dia azizah omar. nenek kitew sbnrnya lahir 13/5 tp kat ic tulis 13/6. orang dulu2 slalu camni kan. untung la bleh jd muda sbulan. hihik

tadaaaa da tukar uniform. misi tu cakap 'ok makcik, ur turn is coming! please change ur clothes and wear this uniform ye'. eh tak tak. misi xspiking pon. tp dialog dia lebey kureng camtuw lew. pic kat atas ni misi tgh cek her eye before masuk operation room.

before ditolak masuk ke operation room. dub dab dub dab dub dab. pink women at the back tu my new auntie yang jarang2 je bleh jumpa dia. hehe

tadaaa da siap! nenek aku masuk operation room tu around 1115am n keluar pon 1245pm kot. kejap je..lebih kurang sejam je. eh did i mention operation ni utk ape? sbnrnya utk buang selaput dara mata. eh bukan. selaput mata je.. dan utk masukkan manik dlm mata. (im not sure orang luar panggil ape but kelantanese pronounce camni la.)

ewah2 sempat lg dia. meet my cousin, anis maryam. baru form2 tp da tinggi lampai mengalahkan aku. sbelah kezen aku tu her comel lotei cousin. peace yaw!

she is having her lunch. the one in white tu makcik aku and her son. around 230pm camtu ktorang gerak balik umah sbb my lil bro nk kena balik asrama lak petang tu. before that ktorang singgah lunch kt nasi ulam cikgu. the food is super delicious!! last tyme i went there tym praktikal dulu. pastu balik rehat2 kat umah jap. around 5pm aku,amalin n adam p anta afnan masuk hostel. me mummy p hospital n me daddy p jogging. after  anta afnan, we went here:

tuttie fruttie!! ok ni first tym datang cni. at first rasa mcm malas nak pergi tp si adam daripada pagi duk berzikir kt telinga aku.. nak xnak terpaksa bawak jgk la. dah kata 1st tym, mst la xtau wut to do kan. so aku suh adik aku masuk dulu, pastu kunun2 duduk atas kerusi sambil tggu aku. at the same time, tgk la cmne orang lain amik bnda alah tu. kah3. nasib baik ade jgk org dtg skali ngn ktorang. bleh tgk cne diorang amik. hehew bile da tau cara dia, aku n amalin pegi la bubuh eskrem ni. da tau rege dia mahal, so ktorang xamik byk sgt pon. mine is rm11++. amalin punya rm10++. nasib baekkkkk xsmpai 20hingget sorang! then amalin p amik lagi satu and its only cost rm7++.

nasib baek dua orang makhluk ni je ade kat umah.  

adam n his tuttie fruttie. harap2 pasni da xajak aku dtg cni lg dah. ajak ur abg2 plak hoccay! 

p/s: its raining heavily outside. i hv to sleep now! jgn sia2 kan nikmat hujan yg Allah bagi. btw, kelantan da mula banjir. wuhuuuu! esok pagi2 lg nk kena terjah hospital, lawat my nenek.. 

1 comment:

me suya said...

but me nak ajak pg tuti puti.. hehehehe.. gals day out lah bebeh~