Pages

Sunday, January 16, 2011

dua budak kecik

semalam p mkn pastu terjumpa pakcik aku kt cafe. mula2 rasa cam malu nk tgur tp bile pikir2 aku da besau panjang, buat pe nk malu. lgpon saudara sndiri kann. then borak2 la ngn diorg. pastu dia ajak aku p umah dia lak. sbelum ni mmg da byk kali dia ajak tp aku asyik bz jekk walhalnye umh dia 3mnit je drp kolej aku. jdnye tghri td dia dtg jemput aku kt kolej, pastu g mkn umh dia. mula2 mmg cam segan sket tp lama2 dk borak ngn diorg,trus hilang segan. hihik pakcik n makcik aku ni cam alim sket. ank dia yg sulong br je drjh4 tp da anta skolah tahfiz. siap dk asrama lg..bagus gila kan? kecik2 da pndai berdikari. pakcik aku tu mngajar kt larkin n tgh smbung master kt utm gak. 

ni anak2 dia yg duk kt umah. lg 2org ank lelaki tp duk asrama. si kakak tu mulut banyakkkkk gilaaaaa! xlarat aku nk layan. tp seronok bile borak2 ngn bdk2. bley plak si kakak tu tnya 'kakmira, bile kakmira nk kawen? nnt kakmira kawen, kakmira bleh ngandung kan?' haiyoooo aku gelak je laa,siyes xtau nk jwb ape. pastu dia tnya 'kakmira knape org pmpuan cemburu bila suami dia ade pompuan lain?' tgkkk bdak 6taun pon da boleh pikir cmni. isk3

ni si adik yg comelllll sgt! bila aku tnya nama adik ni kt kakaknya, kakak jwb 'miskak'. aikk awat pelik je nma dia. si kakak ckp 'nma adik ade dlm al-quran tp kakak xreti nk eja cemana nama adik' pastu bile tnya mak dia, then mak dia cite nme adik ni org arab yg bg. dulu tym nk beranakkan si adik, ade sorg arab ni tgh tggu bini dia bersalin. pastu pakcik aku borak2 la ngn pak arab tu then mungkin pakcik aku bgtaw nma ank dia ni kt pakarab tu. aku pon da xhengat ape nma yg pakcik aku bgtaw pak arab tu. pastu pak arab tu ckp xelok sgt nama tu n pak arab tu la yg tlg suggestkan nama utk adik ni. pak arab tu bg nama 'Misykatunnur'. unik kan nme dia? hehe makcik aku cite Miskat ni susah nk rapat ngn org tp td siap manje2 lg ngn aku. aku siap suap die mkn nasik lg. makcik aku naik heran woo cne miskat nk ngn aku.wuhuuu bangga sekejap. nasib baik die xberak. kalo x konpemmm aku yg tlg basuhkan. ngee

ni je la satu2nya gmbr yg paling ok ditgkap oleh kakak. T_T

act pakcik aku ajak p lawat ank2 lelaki dia kt tahfiz johor bharu tp aku cam segan la nk ikut. tkt susahkan diorg plak. lalu terpaksa la tipu sunat, aku ckp aku ade hal ptg tu walhalnya xde hal pape pon. huk2 kdg2 menipu itu perlu. huhu bile diorg nk anta aku blk kolej, boleh pulak pakcik aku tu suh bini dia masuk bilik aku. suh tgk2 cmne blik kt utm ni. aku pon dlm hati, hahhhh sudaaah! blik da la bersepah! xkan aku nk ckp eh eh xleh masuk kan. nk x nak kne ajak jgk la. seriusssssssssss maluuu gilaaa!! kalau blik xbsepah,aku xkesah pon diorg nk masuk blik tp ni wrong timing btol la.aku dh la sidai baju dlm blik.. huk2 tym blik kemas xde org plak nk dtg tgk. ececeyhh..

petangnye pulak kunun2 nk beriadah nek basikal. tp da fully booked la pulak. sob3 pastu p tgk kuda.igt nk naik tp xtau cmne prosedur.. sob3 lagi. last2 p mkn bubur. drp nk beriadah kuruskan badan, akhirnya jd beriadah gemukkan badan. sob3 lagi. 

2 comments:

me suya said...

gilo, dah final sem baru nak melawat sedara.. ape daaaa?? pokcik alek sapo ni semek!

mira said...

muahahaha sbb final sem la kno g mlwt woreh waroh cni.. tu pom ado sore lg hk aku xg lawat. haha pkcik ni spupu abah aku.