Pages

Wednesday, January 19, 2011

peritnya sebuah kehilangan

mlm td kwn aku sms. sje beliau tanya kbr.. kwn aku ni br je kehilangan ayah bulan 12 hari tu. tym tu aku kt kl, tgh tggu abg aku bli tiket muvi then dia msg 'abah sy xdop dh pete marin. slmt kebumi pagi td'. arwah ayah dia meninggal tiba2 sbb kena serangan jantung. perit kan bile org yg kite syg pergi secara tiba2?

Pidah: duk wt gapo?
aku: rehat2. demam
pidah: make ubt dh ko?
aku: dop lg.
pidah: kno make la ubat tu..mn bleh lorp gitu. bilo lg demam?
aku: bru jh hari ni..sero nk blk umh las..duk mno tu?
pidah: dk umh. xpolah,rhat2 la dlu pahtu pahni make ubt. blk x rayo cino?
aku: blk. ado kt umh x tym tu?
pidah: ado skmo dh loni. xleh nk merantau dh sbb xdop ore umh. kena jd ketua keluarga la loni.
aku: xpola dk klate pom..kijo bilo2 masa bleh cari tp family buke sene nk cari. tym ni la nk bls jasa ma n arwah ayh awk. klu wt gapo2 pom jnge lupo fmly des. they really need u.
pidah: tu laa..hrgai la ibubapa slagi mreka msh hidup. klu xdop slh sore baru la kto rasa betapa bsrnyo kehilangan..pastu rasa mcm idup kto xlengkap.
aku:sbr byk pidah..awk kno redha. klu ado mslh gpo2,cito la ko sy. sy tlg stakat mno sy mmpu.awk tu jago ma n adik2 molep. awk la tepak adik2 bgantung loni
pidah: ye la kno redha la,sbb idup mati ni buke kijoam kito. sy pon xleh nk ikut prasaan sgt sbb ado tggjwb bsr dh loni. sedih n xmmpu la klu dk mikir gk. tp gak lagu2mno pom, terpaksalah. kno tabah 
pidah: awk beruntung lg sbb duo2 ado lg. sy pon beruntung jgk sbb mok ado lg. try byg ore hok xdop mok n ayh..lgumana dio rasa..tu la, baik buruk mok ayh kito pn, kto kno hargai masa dio idup

seriously sedih sbb aku bygkan cmne aku kalo kt tempat dia..semoga dia tabah mengharungi dugaan Allah ni. kalo xslp,mmbe aku tu ank sulong drp 8bradik kot.. al-fatihah

2 comments:

me suya said...

ermm aku kenal ke member mg ni? mesti dok. Btw mmg sedih pun kalau pernah rasai kehilangan..Aku pun pernah. Tapi semakin kita dewasa, semakin kita menghargai dan belajar. Cuma sedih teringat mmg sokmo ado.. Just let it be.. Normal human being.. Cuma bila kdg2 tgk adik2 tu.. Rasa sebak tokleh nak oyak kokre.. Tapi, still, NORMAL

mira said...

mg xknal pom..huhu aku tau mu kuat suya, sekuat bdan mu..hahaha aku xleh baye la klu aku dk kt tepak sek mu. mst aku jd selemah2 insan. al-fatihah ko ayh mu jgk..